Alpine A390 GT: η μεγάλη Alpine που αψηφά τους νόμους του βάρους

Morocco.gr –

Το Alpine A390 GT, το πρώτο ηλεκτρικό crossover της Dieppe, αναμενόταν με ανυπομονησία. Και ήταν στους απαιτητικούς δρόμους της Μάλαγα, στην Ισπανία, που μπορέσαμε να ελέγξουμε αν αυτή η μεγάλη Alpine των 400 ίππων, που τροφοδοτείται από τρεις ηλεκτροκινητήρες και έχει μέγεθος XXL, μπορεί πραγματικά να ενσαρκώσει το πνεύμα της εταιρείας. Η ετυμηγορία: ενάντια σε όλες τις πιθανότητες, είναι ένα θαύμα. Δεν είναι ακριβώς ένα A110 με πέντε θέσεις, αλλά ένα μοντέλο που επαναπροσδιορίζει την έννοια της ευελιξίας στον ηλεκτρικό κόσμο.

Είναι δύσκολο να ταξινομηθεί το A390. Η Alpine το αναφέρει ως “Sport Fastback”, ένας όρος που του ταιριάζει μάλλον: τόσο ψηλό όσο ένα σαλούν, τόσο φαρδύ όσο ένα SUV και με μήκος 4,62 μέτρα, επιβάλλει αμέσως έναν σπορ χαρακτήρα. Η γραμμή οροφής θυμίζει το σαλούν A110, οι γοφοί είναι σμιλευμένοι, τα φωτιστικά σώματα διαθέτουν την υπογραφή του φωτός της Alpine και οι τροχοί 20 ή 21 ιντσών γεμίζουν τέλεια τους θόλους των τροχών. Το σύνολο είναι συνεκτικό, διακριτικό, premium – και γαλλικό.

Το εσωτερικό βασίζεται στην ψηφιακή αρχιτεκτονική των Renault Scenic και Austral, αλλά η Alpine του προσδίδει τη δική της ταυτότητα: τιμόνι A290, επιλογέας που κληρονομήθηκε από το A110, ελκυστικά υλικά και διαμόρφωση με επίκεντρο τον οδηγό. Η προαιρετική τηλεμετρία επί του οχήματος ολοκληρώνει τη σπορ κομψή ατμόσφαιρα. Στο πίσω μέρος, υπάρχει άφθονος χώρος για δύο ενήλικες και το πορτμπαγκάζ των 532 λίτρων προσφέρει πραγματική ευελιξία. 19659004]Ένας τρικινητήριος κινητήρας που αλλάζει τα πάντα

Το A390 GT βασίζεται σε ένα σύστημα κίνησης που είναι μοναδικό στην κατηγορία: ένας κινητήρας εμπρός, δύο πίσω, ο καθένας από τους οποίους ελέγχει τον δικό του τροχό. Αυτό το σύστημα, γνωστό ως Alpine Active Torque Vectoring, μεταμορφώνει την οδική συμπεριφορά του crossover. Στις στενές διαδρομές της Sierra de Mijas, το αυτοκίνητο περιστρέφεται με εκπληκτική ευελιξία. Ο μπροστινός άξονας προσκολλάται στη γραμμή χωρίς ποτέ να υπερφορτώνει και ο πίσω άξονας ακολουθεί την περιστροφή χωρίς βιαιότητα ή τεχνάσματα. Οι 2,1 τόνοι βάρους του A390 είναι τόσο καλά κρυμμένοι που πραγματικά αισθάνεστε ότι έχει ελαφρυνθεί κατά το ήμισυ

. Το πολύ άμεσο τιμόνι ενισχύει αυτή την αίσθηση, ακόμη και αν του λείπει λίγο η αίσθηση. Όσο για την ανάρτηση με τα υδραυλικά αμορτισέρ, επιτυγχάνει μια απίθανη ισορροπία μεταξύ της σπορ σκληρότητας και της άνεσης οδήγησης. Χωρίς ελεγχόμενη απόσβεση, χωρίς τιμονιέρα στους πίσω τροχούς: και όμως το A390 τα καταφέρνει καλύτερα από πολλά υπερ-εξοπλισμένα σπορ SUV

Με 400 ίππους και 661 Nm, το A390 GT επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h σε 4,8 δευτερόλεπτα. Η ώθηση είναι ισχυρή, αλλά ποτέ βάναυση, πιο προοδευτική από ό,τι σε άλλα αντίστοιχα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Alpine έχει σκόπιμα αποφύγει το φαινόμενο του “καταπέλτη” προς όφελος του ελέγχου και της ισορροπίας. Το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης διακόπτει μερικές φορές ακόμη και ένα υπερβολικά αισιόδοξο αίτημα επιτάχυνσης, μια σκόπιμη επιλογή για τη διατήρηση της πρόσφυσης

. Η λειτουργία One Pedal είναι λίγο απότομη- τα τέσσερα επίπεδα ανάπλασης προσφέρουν μια πιο φυσική παλέτα. Και ο τεχνητός ήχος – ένα καλοδουλεμένο, ποτέ καρικατούρα μουρμουρητό – συμβάλλει στην εμπειρία χωρίς να πέφτει σε θερμική απομίμηση.

Αυτονομία και επαναφόρτιση: το αδύνατο σημείο

Με 89 ωφέλιμες κιλοβατώρες (kWh), το A390 ισχυρίζεται 557 km WLTP με τροχούς 20 ιντσών. Με τροχούς 21 ιντσών, ο αριθμός είναι 504 χλμ. Στη δυναμική δοκιμή μας στα βουνά, η κατανάλωση καυσίμου αυξήθηκε στις 27-30 kWh/100 km, ή 330 πραγματικά km. Ένας αξιοπρεπής αριθμός για το μέγεθός του, αλλά κάτι που πρέπει να προσέξετε

Η γρήγορη φόρτιση παραμένει περιορισμένη: 150 κιλοβάτ (kW) για αυτή την έκδοση GT (190 kW για την GTS που αναμένεται το 2026). Σε έναν υπερφορτιστή Tesla, καταγράψαμε 15-80% σε 29 λεπτά – ένα αποτέλεσμα που συμβαδίζει με, αλλά υπολείπεται των πιο προηγμένων ανταγωνιστών (XPeng, Kia EV6). Σε εναλλασσόμενο ρεύμα, 11 kW ως στάνταρ, 22 kW ως προαιρετική επιλογή

Εδώ το A390 GT δικαιολογεί την τιμή των 67.500 ευρώ. Στο δρόμο, επιδεικνύει μια σπορ προσωπικότητα που είναι σπάνια μεταξύ των ηλεκτρικών crossover. Απορροφά τη συμπίεση, τοποθετείται με ακρίβεια χιλιοστού, περιστρέφεται με ακρίβεια και παραμένει προβλέψιμο στα όρια της πρόσφυσης. Πίσω από το τιμόνι, μπορείτε να χαμογελάσετε. Και αυτό ακριβώς ήθελε η Alpine: ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, 100% ηλεκτρικό, αλλά ικανό να μεταδώσει τα γονίδια της μάρκας. nVerdict

Το Alpine A390 GT είναι ένα τροχαίο παράδοξο. Στα χαρτιά, όλα θα μπορούσαν να τρομάξουν έναν πουριτανολάτρη: πάνω από 2,1 τόνους, τρεις κινητήρες, μια κοινή πλατφόρμα με το Scenic και μια αρκετά κλασική αρχιτεκτονική 400 βολτ. Αλλά μόλις βρεθείς πίσω από το τιμόνι, η εικόνα αλλάζει εντελώς. Η δουλειά που έχει γίνει στο πλαίσιο, το σύστημα διεύθυνσης και ειδικά το σύστημα torque vectoring το καθιστά ένα από τα πιο ευχάριστα ηλεκτρικά crossover για οδήγηση. Έχει αυτή την τυπική αίσθηση της Alpine: ένα αυτοκίνητο που μιλάει στον οδηγό του, που δέχεται να το σπρώχνουν, που παραμένει ευανάγνωστο και καθησυχαστικό, ακόμα και όταν ο ρυθμός ανεβαίνει. 19659014]Δεν είναι ένα πενταθέσιο A110, αλλά είναι μια αξιόπιστη Alpine στον κόσμο των ηλεκτρικών οικογενειακών αυτοκινήτων. Έχει μια αχίλλειο πτέρνα: τη φόρτιση, η οποία είναι αξιοπρεπής αλλά υστερεί σε σχέση με τις καλύτερες επιδόσεις, και την απόδοση, η οποία μπορεί να βελτιωθεί όταν αξιοποιηθούν πραγματικά οι δυνατότητες. Σε αυτή την τιμή, κάποιοι αντίπαλοι πηγαίνουν πιο γρήγορα, φορτίζουν πιο δυνατά… αλλά λίγοι σε κάνουν να θέλεις να πάρεις τον δαιδαλώδη δρόμο ανάμεσα σε δύο σημεία φόρτισης.

DNES στη Μάλαγα – Haytam Boussaid | 10 Δεκεμβρίου 2025 Στις 10:18

Ταξίδια στο Μαρόκο

Back to top button